Search This Blog

Friday, September 17, 2010

Kawan....??

ermm..kwan boleh ditfsir bermcm2..contohnye..kawan baik..kawan karib..kawan makan kawan..kawan yang soleh..dan mcm2..itulah kawan..kawan di mana kite selalu bercerita masalah kite kpd dye..dye pon ceritakan masalah dye kpd kite..kat dunie ni pyh nak carik kawan yg sejati..yg membantu kite dlm kesusahan..yg memaafkan kite walaupon kite dh byk kali wat salah..huhuhuhu..aku ckp btol..cube kowang imbas kembali..contohnye korang ade 10 kawan yg baik..berape owang yg akan membantu kowang yg dlm kesusahan..5 dri 10 je yg akan bantu kowang..dri 5 owang tu brape owang yg akan membantu dari segi kewangan..2 dari 5 sahaja yg akan membantu kowang..dri 2 tu brape owang yg akan membantu kowang menuju ke jalan yg lurus...1 je yg akan membantu kowang ke jalan yg lurus..but..tgok kawanlah...kekadang ade gak yg akan bntu kowang tak kire msa , tmpt , atau pon waktu...aku mmg ade kwan..kawan karib aku adalah Megat..pergh...mmg baik gilelah aku ngan dye..dye adalah salah satu kwan baik aku yg boleh dipercayai...yg lain tu..ermm,..kurang skit kot..hmm..ingat kawan dimana kite menolong antara satu sama lain..dan..memberi kite kata yg semangat di mana kite menghadapi kesusahan seperti dlm peperiksaan..ttpi..ade jugak kawan yg menolong..mmg baik menolon ni ttpi..menolong kite dlm melakukan kejahatan.seperti merokok , ponteng sekolah , merempit..dan mcm2 agi...kite boleh kawan dgn owang mcm tu..ttpi..jgn terpengaruh dgn perangai dyeowang..aku ade gak kawan yg mcm ni..aku ngan dyeowang ok..but..aku tak ikut perangai dyeowang..soo..kowang kena pepandai pilih kawan..jgn main kawan je..terutam bile kowang dh masuk Universiti..lagilah mcm2 perangai kowang jumpe...ingat kowang kena pandai pilih kawan..
Assalamualaikum W.B.T....

No comments:

Post a Comment